Kunniakäynti Marsalkka Mannerheimin patsaalla 4.6.

17.6.2020

Puolustusvoimain lippujuhlapäivän toinen korona-ajan pienimuotoinen kunniakäynti järjestettiin Tampereella suoritettiin perinteisesti kello 18 Vehmaisissa Marsalkka Mannerheimn patsaalla. Seppeleen laskivat Tampereen varuskunnan päällikkö, Satakunnan lennoston komentaja, eversti Aki Heikkinen, Tampereen kaupungin apulaispormestari Aleksi Jäntti sekä Vapaussodan Tampereen Seudun Perinneyhdistyksen puheenjohtaja Markku Rauhalahti.

Lippujuhlapäivän toinen kunniakäynti suoritettiin perinteisesti kello 18 Vehmaisissa Marsalkka Mannerheimn patsaalla. Satakunnan lennoston varusmiehet saivat ohjeita Mannerheimin silmien alla tilaisuuden seremoniamestarilta, ylivääpeli Jari Estolalta. Kuva: Sirkka Ojala.
Suomen lipun tilaisuuteen toivat Tampereen Reserviläisten jäsenet puheenjohtaja Jarno Lahtinen, Jarna Vahlsten sekä Juha Kumpu. Kuva: Sirkka Ojala.
Messukylän seurakunnan seurakuntapastori Mauri Nieminen piti lyhyen rukoushetken ennen kunniakäyntiä. Kuva: Sirkka Ojala.
Seppeleen laskivat Tampereen varuskunnan päällikkö, Satakunnan lennoston komentaja, eversti Aki Heikkinen, Tampereen kaupungin apulaispormestari Aleksi Jäntti sekä Vapaussodan Tampereen Seudun Perinneyhdistyksen puheenjohtaja Markku Rauhalahti. Kuva: Sirkka Ojala.
Koronaviruspandemiaan liittyvien kokoontumisrajoitusten vuoksi tilaisuutta seurasi vain pieni joukko yleisöä. Kuva: Raimo Ojala.